Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Πέθανε ο Θάνος Ανεστόπουλος των Διάφανων Κρίνων

Ο τραγουδιστής, συνθέτης , στιχουργός και συνιδρυτής των Διάφανων Κρίνων έφυγε από τη ζωή μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο

Ένας μεγάλος ποιητής της γενιάς του, ο Θάνος Ανεστόπουλος, πέθανε μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο τον οποίο κοίταξε κατάματα. Ο ίδιος είχε αποκαλύψει πως έπασχε από μεταστατικό καρκίνο των οστών τον Μάιο του 2015.

Από τότε δεν σταμάτησε να πολεμά και να μην το βάζει κάτω, συνεχίζοντας να τραγουδά για την αγάπη, τον έρωτα και τη ζωή.
"Ζήστε την κάθε σας μέρα με αλήθεια, έρωτα, αγώνα και δημιουργία. Ζήστε την κάθε ημέρα σας σαν να ήταν η τελευταία σας. Γιατί συχνά στην καθημερινότητα μας μεγεθύνουμε μικρά προβλήματα παραμερίζοντας και ξεχνώντας τι σπουδαίο και μεγάλο δώρο είναι η ζωή που μας δόθηκε", έγραφε ο Θάνος πριν από μερικούς μήνες.
Τα δυσάρεστα νέα του θανάτου του ανακοινώθηκαν από στενούς του φίλους και συνεργάτες στο Facebook το πρωί του Σαββάτου. Η είδηση αναρτήθηκε και στο fan page των Διάφανων Κρίνων.
Όντας εν μέσω της γενναίας του μάχης, είχε προλάβει να μας χαρίσει δύο υπέροχες συναυλίες στην Τεχνόπολη, μαζί με όλα τα μέλη των Διάφανων Κρίνων, σε μια ιστορική επανένωση της μπάντας μετά τη διάλυση της το 2009. Ακολούθησαν δύο συγκλονιστικές εμφανίσεις στο Παλλάς και στη Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη.
Γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη το 1967 και υπήρξε μέλος των Διάφανων Κρίνων από το 1991 όταν και σχηματίστηκαν. Η αγάπη του Θάνου Ανεστόπουλου για την ποίηση τον ώθησε στην μελοποίηση ποιημάτων μεγάλων ξένων και Ελλήνων ποιητών, που τα συναντάμε σε όλη την δισκογραφία των Κρίνων. Μια δισκογραφία που ξεκίνησε από το 1994 και ολοκληρώθηκε το 2008. Ποιήματά του έχουν συμπεριληφθεί στο μουσικό βιβλίο των Διάφανων Κρίνων "Ο Γύρος της Μέρας σε 80 Κόσμους" (Ίνδικτος, 2005).
Το 2009 δημιούργησε μαζί με τον μουσικό και συνθέτη Νίκο Πλάτανο, το μουσικό project ''Οι Ποιητές Γυμνοί Τραγουδούν'', βασισμένο σε καινούρια τραγούδια, σε μελοποιήσεις αγαπημένων τους ποιητών, καθώς και σε ανέκδοτες ακουστικές αποδόσεις τραγουδιών από τη δισκογραφία του συγκροτήματος ''Διάφανα Κρίνα''.
Όλα αυτά τα χρόνια ο Θάνος Ανεστόπουλος έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες κοινωφελούς χαρακτήρα. Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών έπαιξε στις φυλακές ανηλίκων στην Αυλώνα.
Μεταξύ άλλων έγραψε μουσική για τα θεατρικά ''Δεσποινίς Τζούλια'' του Στρίνμπεργκ και ''Σ’ αγαπώ και μου λύπης'', ενώ τραγούδι του συμπεριλήφθηκε στο ''Δον Ζουάν'' του Εθνικού Θεάτρου. Επίσης τραγούδια του έχουν συμπεριληφθεί σε πολλές ταινίες μικρού μήκους.
Την άνοιξη του 2012 κυκλοφόρησε από την Inner Ear ο πρώτος επίσημος προσωπικός του δίσκος, το "Ως το Τέλος".Τελευταίο του βιβλίο ήταν η ποιητική συλλογή "Αρχίζω με το σ' αγαπώ".
Θάνο σε ευχαριστούμε που υπήρξες. Σε ευχαριστούμε για όλα.


"Θέλω να σας στείλω όλη την θετική μου ενέργεια. Ζήστε την κάθε σας μέρα με αλήθεια ,έρωτα ,αγώνα και δημιουργία.
Ζήστε την κάθε ημέρα σας σαν να ήταν η τελευταία σας. Γιατί συχνά στην καθημερινότητα μας μεγεθύνουμε μικρά προβλήματα παραμερίζοντας και ξεχνώντας τι σπουδαίο και μεγάλο δώρο είναι η ζωή που μας δόθηκε."
Με αγάπη

Θάνος Ανεστόπουλος

Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

Οταν ο Eric Clapton ήταν κιθαρίστας στο Ελληνικό συγκρότημα Juniors !

εφ. Ελευθερία, 14/10/1965
Ήταν Κυριακή 10 Οκτωβρίου 1965 γύρω στις 6:15 το απόγευμα. Ο δρόμος ήταν ολισθηρός λόγω βροχής. Ένα φορτηγό επί της… δημοσίας οδού Αθηνών-Λαμίας, κάπου εκεί κοντά προς τις εργατικές κατοικίες της Νέας Φιλαδέλφειας, κι ενώ κατευθυνόταν προς την Λαμία ντεραπάρει, περνάει τη διαχωριστική νησίδα, που δεν είχε προστατευτικά κιγκλιδώματα φυσικά, μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα και καρφώνεται πάνω σ’ ένα Πεζώ, το οποίον οδηγούσε ο 30χρονος μάνατζερ του συγκροτήματος Juniors Γιάννης Κρασούδης. Η σύγκρουση υπήρξε σφοδρή. Από τα συντρίμμια του ΙΧ ανασύρονται νεκροί ο Κρασούδης, η σύζυγός του Ελένη ετών 26, ο Θάνος Σουγιούλ οργανίστας και «ψυχή» των Juniors ετών 22, η μνηστή του Νανά Μπενέτου 18 ετών (χορεύτρια στο μπαλέτο του Φώτη Μεταξόπουλου), ενώ τραυματίζεται βαριά ο 19χρονος κιθαρίστας Αλέκος Καρακαντάς (αν κάποιες από τις ηλικίες δεν είναι και τόσο ακριβείς μικρό το κακό). Το δυστύχημα συγκλονίζει την Αθήνα της εποχής, γίνεται θέμα στα μέσα και τον Τύπο, όπως ευρύτερο θέμα γίνεται και η ανύπαρκτη «οδική ασφάλεια», που στέλνει στον τάφο κάμποσους νέους, ή λιγότερο νέους, κάθε βδομάδα.  (πλήρες ρεπορτάζ από το δυστύχημα εδώ )
Για το χώρο του ελληνικού ροκ το δυστύχημα αυτό συνδέεται με πολλά. Όχι μόνο με το θάνατο του Σουγιούλ και των υπολοίπων νέων ανθρώπων, ή με τον σοβαρό τραυματισμό του Καρακαντά, δηλαδή με την ανακοπή της επιτυχημένης πορείας των Juniors, αλλά και με κάτι άλλο… παγκοσμίου ροκ ενδιαφέροντος. Με την αντικατάσταση του Καρακαντά από τονEric Clapton στη σύνθεση των Juniors, για καμμιά δεκαριά μέρες.
Ο Clapton βρισκόταν στην Ελλάδα με τους Glands, δηλαδή τηνGreek Loon Band και την μετεξέλιξή της τους Faces ήδη από τον Αύγουστο του ’65, έπαιζε με τους Faces (που είχαν πλέον για ντράμερ τον Μάκη Σαλιάρη) support στους Juniors στο Ιgloo της Κυψέλης, ενώ μετά το δυστύχημα της 10ης Οκτωβρίου καλείται από τον ιδιοκτήτη του κλαμπ Γιώργο Καραμουσαλή να πάρει τη θέση τού ευρισκόμενου στο νοσοκομείο Καρακαντά, ώστε το ελληνικό συγκρότημα να μην διακόψει τις εμφανίσεις του. Όπερ και εγένετο. Ο Eric Clapton ποζάρει ως μέλος των Juniors σε δύο τουλάχιστον φωτογραφίες, αμφότερες τραβηγμένες μετά το δυστύχημα… Η μία από το Igloo προφανώς (με τα μέλη τωνJuniors να φορούν άσπρες μπλούζες και μαύρο περιβραχιόνιο – το ίδιο και ο Clapton) και η δεύτερη από την επιμνημόσυνη συναυλία στον κινηματογράφο Τερψιθέα του Πειραιώς, την 17/10/1965 (με τον Clapton να είναι μαυροντυμένος… στην Α/Μ φωτογραφία). Όλα αυτά είναι πλέον γνωστά κι έχουν γραφεί (και) στο δισκορυχείον σε δύο παλαιότερες αναρτήσεις (την 14/8/2010 και την 18/9/2010), που μάζεψαν συνολικώς 233 σχόλια!
Θάνος Σουγιούλ
Παρότι τα βασικά γεγονότα τα είχα στο μυαλό μου εδώ και πολλά χρόνια (από τα μέσα του ’80 χοντρικώς) υπήρχε, πάντα, κάτι που μου κέντριζε το ενδιαφέρον και… ακόμη το ψάχνω. Το… αν ήξεραν οι Juniors και όποιοι άλλοι, ποιος ακριβώς ήταν ο EricClapton, την εποχή εκείνη. Αν ήταν γι’ αυτούς δηλαδή ο κιθαρίστας των Yardbirds στο “For your love” –που είχε κυκλοφορήσει στην Αγγλία τον Φλεβάρη του ’65 και που είχε τυπωθεί και σε ελληνικό 45άρι λίγο αργότερα– και όχι ο «Eric oΆγγλος».
Πληροφοριακά να πω πως το “For your love” περιλαμβάνεται στη στήλη “Hits of the World” στο τεύχος 29 των Μοντέρνων Ρυθμών(12/5/1965), ενώ μπαίνει στο ελληνικό Top-30, που δημοσιεύεται στο τεύχος 30 των Μ.Ρ. της 26/5/1965, κατ’ ευθείαν στη θέση 24. Η πορεία του από ’κει και πέρα ήταν η εξής: την 9/6/1965 φθάνει στη θέση 15, την 23/6 παραμένει στην 15, την 7/7 ανεβαίνει στην 8, την 21/7 φθάνει στη θέση 2 (πίσω από το “Thelast time” των Rolling Stones), την 4/8 πέφτει στη θέση 4, την 18/8 είναι νούμερο 1, την 1/9 νούμερο 2 και την 15/9 νούμερο 6 (σ’ αυτό το τεύχος των Μ.Ρ., το #38, δημοσιεύονται και οι στίχοι του), πριν το τραγούδι βγει από το τοπ. Θέλω να πω, με όλα αυτά, πως το “For your love” ήταν πασίγνωστο στην Ελλάδα των mid-sixties και πως αποκλείεται να μην το είχαν ακούσει και οι Juniors. Το ζήτημα είναι αν είχαν προσέξει, και αν είχε εντυπωθεί στη μνήμη των μελών τού συγκροτήματος, εκείνο που φαινόταν στην ετικέτα του ελληνικού single “For your love/ Gotto hurry” [Columbia SCMG 265], ήτοι το… “Featuring Evic‘Slowhand’ Clapton”[sic]. Λέτε να έκανε εκείνο το “Evic” τη ζημιά; Πλάκα κάνω…
Το πιο πιθανόν είναι, λοιπόν, οι έλληνες μουσικοί να μην είχαν αντιληφθεί, τον Οκτώβριο του ’65, πως βρίσκονταν πριν ή μετά το δυστύχημα στο ίδιο μαγαζί, και στο ίδιο γκρουπ εν συνεχεία, με τον Eric Clapton, τον κιθαρίστα τού “For your love” (εγώ είμαι σίγουρος δηλαδή πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι τίποτα). Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, επειδή το “For your love” ήταν πασίγνωστο, θα έπρεπε να είχε σειστεί ο τόπος! Απεναντίας, βλέπουμε πως ακόμη και οι μουσικοδημοσιογράφοι (που υποτίθεται πως ψάχνουν περισσότερο τα πράγματα), όπως και η σύνταξη των Μοντέρνων Ρυθμών βρίσκονταν σε άγρια μεσάνυχτα. Είναι δε χαρακτηριστικό αυτού που λέμε το… φοβερό «σαλόνι» του τεύχους 41 (27/10/1965) των Μ.Ρ. Στην αριστερή σελίδα, την 12, δημοσιεύεται η γνωστή πια φωτογραφία από την Τερψιθέα, με τους Συργιάννη και Σαραντή να γράφουν για τον…«μαυροντυμένο κιθαρίστα των Φαίησις –αγγλικό συγκρότημα που εμφανίζεται στο Ιγκλού– Έρικ Κλέμπτον[sic], ο οποίος αναπλήρωσε τον άλλον άτυχο του συγκροτήματος, τον Αλέκο (Καρακαντά)» (στην λεζάντα το όνομα πάντως είναι γραμμένο με… σωστά ελληνικά, ως Έρικ Κλάπτον), ενώ στην δεξιά σελίδα, την 12, ο Κώστας Νίκας γράφει, μετά από μιαν επίσκεψή του στο Λονδίνο: «Με την άνοιξι, και σύμφωνα με το παράδειγμα του Έρικ Κλάπτον (ενός κιθαρίστα των Γιάρντμπέρντς), τ’ αγόρια φτιάχνουν τα μαλλιά τους κοντά…». Δύο κείμενα σε δυο αντικριστές σελίδες ενός περιοδικού ν’ αναφέρονται με τρόπο που να σε κάνει ν’ απορείς στο ίδιο ακριβώς πρόσωπο. Κανείς από τους τρεις δημοσιογράφους δεν είχε πάρει χαμπάρι τίποτα. Κανείς τους δεν μπορούσε να κάνει τη σύνδεση. Ακόμη και για την σύνταξη του περιοδικού οι… δύο κιθαρίστες ήταν δύο διαφορετικά πρόσωπα!
Η Νανά Μπενέτου (μνηστή του Θάνου Σουγιούλ) στην άκρη δεξιά
Οι Juniors, γιατί να ήξεραν, τώρα, κάτι περισσότερο; Αν ήξεραν θα το κραύγαζαν! Εξάλλου, αν ο Clapton τους είχε συστηθεί απλώς ως “Eric” (όπως είναι το πιο πιθανόν, για να μην πω το βέβαιο) τίποτα δεν θα τους έλεγε ακόμη κι αυτό. Τα μέλη του γκρουπ, όπως και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες εκείνη την εποχή άιντε να ήξεραν τον… Evic ‘Slowhand’ Clapton”, και τούτο… αν είχαν συγκρατήσει εκείνο που αναγραφόταν στο 45άρι. Αν λέω… Το “Eric” σκέτο αποκλείεται να σήμαινε κάτι ιδιαίτερο δηλαδή, ή να παρέπεμπε σε κάτι… Αυτά σε πρώτο χρόνο, γιατί… το τι μπορεί να λέει ο καθένας σήμερα δεν έχει και τόσο νόημα…
Δεν θα έγραφα αυτό κείμενο, τώρα, αν δεν είχα –από τη μεριά μου– κάτι καινούριο να προσθέσω. Κάτι που το ανακάλυψα πριν κάποιο καιρό κι έχει το νόημά του (πάνω σ’ αυτό που συζητάμε). Ένα τεύχος του περιοδικού Αθηναίααπό τον Νοέμβριο του 1965 (κυκλοφόρησε δηλαδή λίγο μετά τα γεγονότα, το δυστύχημα του Οκτωβρίου, τη συναυλία των Juniors-Clapton στην Τερψιθέα, την επιστροφή του άγγλου μουσικού στην πατρίδα του…), στο οποίο υπάρχει ένα δακρύβρεχτο κι-εγώ-θα-πω κουτσομπολίστικο κείμενο κάποιου Γιώργου Μαρκέζη, που περιλαμβάνει όμως ορισμένα στοιχεία και μερικές ενδιαφέρουσες φωτογραφίες (βλέπουμε κάποιες απ’ αυτές). Ξεκινούσε ο Μαρκέζης:
«Πέθανε πολύ νέος. Έγραψαν πολλά γι’ αυτόν. Κι όμως ο Θάνος Σουγιούλ δεν έπρεπε να πεθάνη. Ήταν τόσο κεφάτο, τόσο ευτυχισμένο και όμορφο παιδί, που, όλοι όσοι τον ήξεραν και έμαθαν για το δυστύχημα, έμειναν άφωνοι (σ.σ. φαντάζομαι πως κι εκείνοι που θα ήξεραν τα υπόλοιπα θύματα του τροχαίου, θα έμειναν το ίδιο άφωνοι…). Το ρεπορτάζ της Αθηναίας, που ακολουθεί, είναι περισσότερο ένα αφιέρωμα στον νεαρό πλαίυ μπόυ που τελείωσε τη ζωή τους στους τροχούς μιας καρμανιόλας, παρά ένα ρεπορτάζ. Γράφτηκαν τόσα για την “καρατόμησι”, που η Αθηναία τόσον καιρό μετά, δεν θα ’χε να προσθέση τίποτα. Μπορεί όμως να παρουσιάση τον αληθινό Σουγιούλ, το παιδί που πέθανε τζούνιορ, όπως λίγοι τον ήξεραν. Μια φωτογραφική αναδρομή, στο οικογενειακό του άλμπουμ. Μια συζήτησι με τους φίλους του. Μια ματιά στην ζωή που δεν ολοκληρώθηκε. Αυτός είναι ο Θάνος».
Ο Μαρκέζης είναι ο πρώτος, αποδεδειγμένα, που συνδέει τον Eric Clapton που έπαιζε στουςJuniors, τον Οκτώβριο του ’65, με τον Clapton των Yardbirds (και μάλιστα πριν ο Clapton γίνει μέγιστη φίρμα μέσω του Mayall ή των Cream) – και το γράφω τούτο, παρότι αμφιβάλλω σφόδρα αν ο Μαρκέζης κατανοούσε τη σημασία του γεγονότος. Διαβάζουμε χαρακτηριστικά: «Λίγες μέρες αργότερα, όταν περνούσε το πρώτο φούσκωμα στο στήθος, οι Τζούνιορς σκέφτηκαν πως έπρεπε να ζήση εκείνο που είχαν φτιάξει μαζί με τον Θάνο. Ο Έρικ, ο παλιός κιθαρίστας των Γιάρντεμπερντς[sic], που έπαιζε τώρα με τους Φέισες στο Ιγκλού, έγινε προσωρινά κιθαρίστας τους». Ο δημοσιογράφος διατυπώνει σαν κάτι να… τρέχει στα γύφτικα!  Και με το δίκιο του ίσως… Πάνω ακριβώς από την παράγραφο αυτή υπάρχει η φωτογραφία του Eric Clapton (μία τρίτη φωτογραφία δηλαδή, κοντινή και καθαρή) με την λεζάντα που βλέπετε…
Είναι λογικό να υποθέσει κανείς πως το εξασέλιδο φωτο-κείμενο του Μαρκέζη στην Αθηναία διαβάστηκε στην εποχή του. Και βασικά πρέπει να διαβάστηκε από τα μέλη των Juniors. Δεν γίνεται να μην διαβάστηκε. Άρα, δεν είναι παράλογο να υποθέσει κανείς, πως οι Juniors (και όποιοι άλλοι), ήδη από τον Νοέμβριο του ’65, γνώριζαν πως για κάποιες νύχτες (ή μέρες) συνυπήρξαν σε πάλκα της Αθήνας και του Πειραιά με τον Eric Clapton τωνYardbirds. Φαντάζομαι, δε, σ’ αυτό το σημείο, μια κάποια πλάκα τέλος πάντων που θα έπαθαν.
Έτσι, εγώ προσωπικώς, θα δικαιολογήσω όσα μέλη του γκρουπ (και όποιους άλλους της παλιάς φρουράς) μπορεί να έλεγαν μέσα στα χρόνια, ή σήμερα, πως γνώριζαν με ποιον είχαν να κάνουν ήδη από τότε… Από πότε; Μα από τον Νοέμβριο του ’65. Από τον Νοέμβριο όμως, και όχι από τον Οκτώβριο. Εκτός αν αποδειχθεί κι αυτό. Με ντοκουμέντα της εποχής όμως ε… Όχι με τωρινές συνεντεύξεις…
Να πέσει το rhythm n’ blues…
http://pisostapalia.blogspot.gr/

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016

Κωμωδία Θανάτου - Υπόγεια Δωμάτια

Ορίστε και ένα νέο μουσικό σχήμα, με επιρροές από τα μελαγχολικά 80's! Γνήσιο Gothic από τους Έλληνες ''Κωμωδία Θανάτου'', πλαισιωμένο από ένα σκοτεινό και απόλυτα ταιριαστό VideoClip!

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Estas Tonne Live Boom Festival 2014 [Road to Utopia]

Ο κιθαρίστας Estas Tone, σε ένα ακόμη εκπληκτικό κιθαριστικό κονσέρτο, παίζει Live στο Boom φεστιβάλ στην Πορτογαλία το καλοκαίρι του 2014. Εικόνες Ελευθερίας και Αγάπης, Ανθρώπινες και μοναδικές, ξετυλίγονται μέσα από αυτό το μοναδικό ντοκουμέντο!

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Κυριακή 26 Ιουνίου 2016

Rock Ιστορίες (Οι Rolling Stones στην Αθήνα το 1967)

Τι συνέβη πραγματικά στην πρώτη συναυλία των Rolling Stones στην Αθήνα, λίγο πριν την έλευση της Χούντας. Μια συνέντευξη με τον Ντίνο Κονσολάκη τον Έλληνα ηχολήπτη των Rolling Stones από τις Rock Ιστορίες με τον Ηλία Σελιμά.


Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Stamatis Stabos - Nuclear Acid Bomb

Κι όμως! Τα ένδοξα 60's είναι εδώ! Απολαύστε ένα υπέροχο κομμάτι από τον Έλληνα δημιουργό, και ταξιδέψτε με τη μηχανή του χρόνου, στην εποχή του πειραματισμού και της ελευθερίας!

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Γιάννης Αγγελάκας, V.I.C, Παύλος Παυλίδης, Thee Holy Strangers, Sleepin Pillow, Βαγγέλης Μαρκαντώνη

Χαμός στο ελληνικό follow up του Release Athens
Από τους 
Το follow up του Release Athens, το οποίο παρακολουθήσαμε τις προηγούμενες ημέρες, χτυπούσε χθες βράδυ στους ήχους της εγχώριας μουσικής σκηνής, αποδεικνύοντας -για ακόμη μια φορά- πως τέτοιες διοργανώσεις σαν αυτή, αποτελούν -τουλάχιστον- περίτρανη απόδειξη πολιτισμού!
Από τη Θεσσαλονίκη και τα Γιάννενα ως την Αθήνα, ό,τι ζήσαμε χθες βράδυ μπορεί να το χαρακτηρίσει η μουσική συσπείρωση και η συγκίνηση. Από το Λονδίνο ως το Άμστερνταμ «εκείνο το τρένο που έβλεπε τα άλλα τρένα να περνούν» κατέληξε στην Αθήνα, σε μια σπουδαία «Γιορτή» για την ελληνική rock μουσική. Ναι, αναρριγήσαμε ακούγοντας τονΓιάννη Αγγελάκα να τραγουδά Τρύπες. Ναι, χορέψαμε με τον Παύλο Παυλίδη & B-Movies που μας ξεσήκωναν κάθε λεπτό της εμφάνισής τους. Ναι, αισθανθήκαμε στο πετσί μας την παράδοση της Ελλάδας που συναντά τον σκληρό ήχο, στο κλαρίνο των Villagers Of Ioannina City. Ζεσταθήκαμε με τους Thee Holy Strangers του Αλέξη Καλοφωλιά. Ηλεκτριστήκαμε με τους ενισχυτές των Sleepin Pillow και ήρθαμε πιο κοντά στα τραγούδια του Βαγγέλη Μαρκαντώνη!
Σε μια βραδιά-συνάντηση ορόσημο της εγχώριας σκηνής, με διαρκή κορύφωση, καλές προθέσεις και αυθορμητισμό, η μεγαλειώδης προσέλευση κόσμου έδειξε πως σε τέτοιους καιρούς κρίσης, στη συνείδησή μας ξαγρυπνά η φλόγα των ευγενών ποθών και της διάδρασης!!
Κ.Κ.
Υπό την ζέση του καυτού απογευματινού ήλιου, η σκηνή της Πλατείας Νερού, λίγο πριν τις 18:00, υποδέχτηκε τον Βαγγέλη Μαρκαντώνη. Μετρώντας ήδη τρία άλμπουμ με το συγκρότημα Ανοιχτή Θάλασσα, στους οποίους συμμετέχει ως μπασίστας, τραγουδιστής και δημιουργός των κομματιών, αλλά και έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο προσωπικό του δίσκο "Ξένη Γη", η εναρκτήρια μισάωρη παρουσία του στο μονοήμερο φεστιβάλ απέσπασε το χειροκρότημα όσων ήταν από κάτω.
Βαγγέλης Μαρκαντώνης
Μαζί με τους μουσικούς που τον συνόδευαν και τις κοπέλες στα φωνητικά, το νεο-έντεχνο rock, με τον ελληνικό στίχο «μίλησε» σε όσους είχαν πάρει τις θέσεις των μπροστά και πέριξ του πάλκου για να τον ακούσουν. Με το τραγούδι του "Ο Φεβρουάριος Κι Εσύ" (Ostinato Rigore) κράτησε ένα ζωηρό tempo, όπως σχεδόν όλη του η εμφάνιση, προθερμαίνοντας την κατάσταση για τη συνέχεια!
Κ.Κ.
Οι πρώτοι Θεσσαλονικείς της βραδιάς ανέβηκαν στη σκηνή λίγο μετά το και μισή της έκτης απογευματινής, ώρας που δεν ευνόησε καθόλου την προσέλευση του κοινού που ήθελε να τους ακούσει. Η έντονη ζέστη και η απουσία σκιάς από την άλλη, ανάγκασαν όσους είχαν βρεθεί από νωρίς στην Πλατεία Νερού να «κρυφτούν» σε διάφορες γωνίες και να ακούσουν από μακριά. Η αποκαρδιωτική συγκέντρωση του κόσμου στην αρχή του set, αδίκησε ως εικόνα το οργιώδες, παγανιστικό folky/psychy rock των Sleepin Pillow, που, όμως, δεν έδειξαν να πτοούνται καθόλου και την ίδρωσαν τη φανέλα, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Sleepin Pillow
Ο τραγουδιστής και frontman της μπάντας, Nomik και η φλογέρα έδωσαν πόνο και -σε συνδυασμό με την άριστη απόδοση ήχου και υπολοίπων πέντε μελών- «ανάγκασαν» καθήμενους και μη να πάθουν ηλίαση και να μαζευτούν μπροστά στη σκηνή μέχρι και το τελευταίο τραγούδι. Έξυπνη και ποιοτική επιλογή για άνοιγμα των V.I.C.
Ακούστηκαν -μεταξύ άλλων- τα: Black Sea / Superman's Blues / Rise / Bring The Sun Back / Amplifier In My Heart
Κ.Μ.
Είκοσι λεπτά μετά τις 19:00, ήτοι ακριβώς στην προαναγγελθείσα ώρα, τη σκηνή της Πλατείας Νερού κατέλαβε το ελληνικό supergroup των Thee Holy Strangers. Η επταμελής παρέα του Άλεξ Καλοφωλιά κατάφερε με τη μουσική πείρα της να μεταμορφώσει τα σκοτεινά αστικά της μπλουζ σε ανάλαφρες, δροσερές αύρες και να ταιριάξει απόλυτα το lap steel με το καλοκαιρινό σκηνικό, κάνοντας πολλούς να ψάχνουν επιτόπου από ποια άλλα φεστιβάλ θα κάνει ένα πέρασμα φέτος.
Thee Holy Strangers
Κατά τη διάρκεια του ημίωρου set τους, μας παρουσίασαν κάποια από τα πιο uptempo τους τραγούδια, αφιέρωσαν το "Truth & Sorrow" στον πρόωρα χαμένο Νίκο Τριανταφυλλίδη και, δείχνοντας τον καλό τους εαυτό και εκτός Drive Tribe, κέρδισαν σίγουρα αρκετούς νέους ακροατές.
SETLIST

Infinite Sea
Fiery Road
Trouble On Trouble
Truth & Sorrow
The Edge ;
SP Blues
Κ.Μ.
Έχουν περάσει πολλά live από τότε που θυμάμαι τον Παύλο επάνω στο πάλκο, σε B-Movie(s) σκηνικό, να μετατρέπει την ενέργειά του σε τραγούδι εισπράττοντας απλόχερα την αγάπη του κόσμου. Εξ άλλου, το έχουμε ξαναπεί: Το κοινό του διαρκώς ανανεώνεται και εξαπλώνεται, δίσκο με τον δίσκο! Δεν κρύβω, λοιπόν, να πω πως ένοιωσα εκείνη την εφηβική συγκίνηση, ακούγοντάς τον, μ’ αυτήν την ιδιαίτερη φωνή και τη χαρακτηριστική του σκηνική παρουσία. Η αρένα είχε ήδη γεμίσει ασφυκτικά, από κόσμο. Το "Άλλη Μια Μέρα" μας χαιρέτησε λίγο πριν την δύση του ηλίου, περίπου στις 20:10, ενώ από 'κει και πέρα ακολούθησε ένα καταιγιστικό set μιάμισης ώρας, με τραγούδια τόσο από τον τελευταίο δίσκο "Μια Πυρκαγιά Σ’ Ένα Σπιρτόκουτο", όσο και από τη συνολική δισκογραφία του.
Παύλος Παυλίδης & B-Movies
Το μάτι μας έπεσε στον Αλέκο Σπανίδη (ντράμερ) με μπλούζα Motorhead, ενώ το αφτί μας άκουγε τα "Τόσο Κοντά", "Το Τέλος Του Κόσμου", "Αερικό", "Στις Ακτές Του Παραδείσου", παιγμένα με μια καθάρια ένταση. Οι ζωντανές εμφανίσεις των Παύλου Παυλίδη & B-Movies εξελίσσονται σε εμπειρία, αφού έχουν την ικανότητα να διασκευάζουν τον εαυτό τους, αποδεικνύοντας εμπράκτως πως η μουσική, ωσάν ζωντανός οργανισμός, μεταμορφώνεται αναλόγως των περιστάσεων, προκαλώντας εκείνη την έκπληξη της πρώτης φοράς. Έτσι και χθες βράδυ, σχεδόν το μόνο που παρέμεινε ίδιο ήταν οι στίχοι των τραγουδιών, που τραγουδούσαν μαζί με τον κόσμο. Ανάμεσα σ’ αυτές τις «διασκευές» τα "Πάρε Με Μαζί Σου", "Ζεστός Αέρας", "Μόνο Αυτό", "Τώρα Αρχίζω Και Θυμάμαι", "Ό,τι Θες Εσύ", "Τροφή Για Τα Θηρία" της περιόδου 1995-2000, εμπλούτισαν την ήδη ηλεκτρισμένη uptempo ατμόσφαιρα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τόσο τους ίδιους, με τον Παυλίδη να μας ευχαριστεί για την όμορφη νύχτα, όσο κι εμάς που παρακολουθήσαμε τη φανταστική εμφάνισή τους, που δεν θέλαμε να τελειώσει!
SETLIST

Άλλη Μια Μέρα
Τόσο Κοντά
Άσε Με Εδώ
Το Τέλος Του Κόσμου
Μια Πυρκαγιά Σ’ ένα Σπιρτόκουτο
Αερικό
Στοιχειωμένο Σπίτι
Πάρε Με Μαζί Σου
Ζεστός Αέρας
Δεν Είμαι Από Εδώ
Στις Ακτές Του Παραδείσου
Μόνο Αυτό
Τώρα Αρχίζω Και Θυμάμαι
Ό,τι Θες Εσύ
Τροφή Για Τα Θηρία
Αρκεί Που Περιμένω
Κ.Κ.
Με σχεδόν δέκα χρόνια πορείας και δύο full length δίσκους, οι Villagers Of Ioannina Cityέχουν βρει φανατικούς οπαδούς, επιβεβαιώνοντας ότι η μουσική είναι ενιαία, αρκεί να αφήνεται στην αισθητική της δημιουργίας. Η εισαγωγή με το "Skaros" συσπείρωσε τους θεατές γύρω τους. Με τα οκτώ τραγούδια που μετρήσαμε, κατάφεραν να δημιουργήσουν μικρό πανικό στον ασφυκτικά γεμάτο χώρο της Πλατείας Νερού. Mε head banging, crowd surfing και φωτοβολίδες που άναψαν στα "Svarna" και "Ti Kako", οι VIC με το κλαρίνο και την τσαμπούνα έσμιγαν το folk ηχόχρωμα με την stoner τραχύτητα και έφεραν το παραδοσιακό στοιχείο της επαρχίας στην πρωτεύουσα.
Villagers Of Ioannina City
Αργόσυρτοι, στιβαροί, όπως ακριβώς τα δημοτικά τραγούδια-μοιρολόγια της Ηπείρου, που διαφέρουν από εκείνα της υπόλοιπης Ελλάδας, οι VIC κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον μας τη μία ώρα που έπαιξαν. Τη διασκευή στο κομμάτι των Rotting Christ "Lex Talionis" με τον δικό τους νέο-folk τρόπο, ενέταξαν -πλέον- στο set list τους και όχι αδίκως! Ο χαμός, λοιπόν, ακολουθούσε τα "Nova" και "Krasi", με τον κόσμο να τραγουδά τον κάθε στίχο, αλλά και να χορεύει τσάμικο!
Villagers Of Ioannina City
Τα "Karakolia", για το «καραούλι» των δυνάμεων καταστολής, στο φινάλε, έτυχε αλλεπάλληλων ζητωκραυγών και χειροκροτημάτων, με το παρατεταμένο μουσικό του μέρος να μπλέκει το βασικό θέμα του παραδοσιακού τραγουδιού "Δω Στα Λιανοχορταρούδια" και να κλείνει τη δυνατή, εξαιρετική τους εμφάνιση.
SETLIST

Skaros
Nova
Lex Talionis (Rotting Christ cover)
Ehoes
Svarna
Ti Kako
Krasi
Karakolia
Κ.Κ.
Η ώρα ήταν λίγο μετά τις έντεκα και η σταθερότητα του προγράμματος, η ποιότητα των συγκροτημάτων και η θερμοκρασία που δεν έλεγε να πέσει με τίποτα στην Πλατεία Νερού, όλο το απόγευμα, είχαν εντυπωσιάσει τους χιλιάδες παρευρισκόμενους. Κάπου εκεί εμφανίστηκε και ο Γιάννης Αγγελάκας, με την καινούρια του μπάντα, σκοπεύοντας να κλείσουν με τον καλύτερο τρόπο μία εξαιρετική,σε όλα τα επίπεδα, βραδιά.
Γιάννης Αγγελάκας
Μας χαιρέτησε με ένα λιτό και γραφικό πια «Γεια Σας» και απαίτησε "Δικαιοσύνη" ξεκινώντας έτσι το δικό του πάρτυ. Έχοντας μαζί πέντε ξεχωριστούς μουσικούς (δύο κιθάρες, ντραμς, σαξόφωνο και τρομπέτα) μας παρουσίασε την νέα οπτική / ακουστική που χρησιμοποιεί απο τα τέλη της περασμένης χρονιάς, στα ήδη γνωστά τραγούδια της σόλο καριέρας του όπως και σε μερικά απο την ένδοξη εποχή με τις "Τρύπες". Η συνέχεια έφερε τα "Αιρετικό" και "Τηλεντρόγκες" που με τη σειρά τους έφεραν το "Είμαι Τυχερός", τραγούδι που αφιέρωσε στο κοινό που παρακολουθούσε.
Γιάννης Αγγελάκας
Ένα κοινό που δεν σταμάτησε λεπτό να χορεύει, να φωνάζει και να τραγουδάει τους στίχους, αψηφώντας την υπερβολική ζέστη όπως και τη χαμηλή σχετικά ένταση του ήχου. Αφού, λοιπόν, τραγουδήσαμε με όλη μας την ψυχή ότι ο "Χαμένος Τα Παίρνει Όλα", ο καλλιτέχνης μας ζήτησε να δείξουμε επιείκεια, καθώς θα έπαιζαν ένα καινούριο κομμάτι και δεν ήταν σίγουρος πόσο καλά προβαρισμένο το είχαν. Δυστυχώς, δεν συγκράτησα τον τίτλο (ίσως "Οι Ποιητές") ήταν, όμως, σίγουρα άλλο ένα τραγούδι, στα κλασσικά μοτίβα του Αγγελακά στιχουργικά και μουσικά που είναι καταδικασμένο να γίνει επιτυχία.
Γιάννης Αγγελάκας
Αναμένουμε την επόμενη δουλειά του αφού έχουν περάσει πια τρία χρόνια από την "Γελαστή Ανηφόρα". Ένας δίσκος από τον οποίο έπαιξαν μόλις τρία τραγούδια, φαντάζομαι λόγω του κάπως περιορισμένου χρόνου που είχαν στη διάθεσή τους. Γι' αυτό δεν είχαμε και το καθιερωμένο encore μετά από δήλωση του Γιάννη ότι δεν θέλει να σπαταλήσει τον χρόνο με το να ανεβο-κατέβει τη σκηνή. Τότε ήταν που ακούστηκε το "Θα Ανατέλλω" με την τρομπέτα και το σαξόφωνο να κάνουν ένα «πέρασμα» από τα "Σιγά Μην Κλάψω" και "Ακούω Την Αγάπη" εκτός από την μελωδία που όφειλαν να εκτελούν. Αρκετά ευφάνταστη ιδέα, όπως και η εκτέλεση του "Ταξιδιάρα Ψυχή" μόνο με ένα γιουκαλίλι και τον κόσμο στα lead vocals. Το φεστιβάλ που είχε χαρακτήρα γιορτής έκλεισε και με τη "Γιορτή" από Τρύπες και με τις ευχές του καλλιτέχνη για ένα καλό καλοκαίρι.
Εν κατακλείδι, είχαμε ένα άκρως επιτυχημένο φεστιβάλ με ίσως τα πιο δυνατά "rock" ονόματα της εγχώριας σκηνής, με χιλιάδες κόσμου να το στηρίζει και μια άψογη διοργάνωση. Γεγονός που μας  δείχνει ότι θα ήταν καλό να υπάρχουν πιο συχνά τέτοια φεστιβάλ στην Αθήνα και όχι μόνο στην επαρχία.
SETLIST

Δικαιοσύνη
Αιρετικό
Τηλεντρόγκες
Είμαι Τυχερός
Άγρια Των Άστρων Μουσική
Μέσα Μου Ο Αέρας Που Φυσά
Απο Δω Και Πάνω
Ο Χαμένος Τα Πάιρνει Όλα
Νέο Τραγούδι (χωρίς τίτλο)
Σαράβαλο
Το Τραίνο
Σιγά Μην Κλάψω
Ακούω Την Αγάπη
Ταξιδιάρα Ψυχή
Δωσ' Μου Λίγη Ακόμα Αγάπη
Γλέντι
Πόθοι
Γιορτή
Πηγή: